Nog maar 3 weken! - Reisverslag uit Bemmel, Nederland van Iris Braam - WaarBenJij.nu Nog maar 3 weken! - Reisverslag uit Bemmel, Nederland van Iris Braam - WaarBenJij.nu

Nog maar 3 weken!

Door: Iris Braam

Blijf op de hoogte en volg Iris

01 Februari 2019 | Nederland, Bemmel

Hoi,
Het is alweer februari en dat betekent dat het nog maar 3 weken duurt voordat ik naar Zuid-Afrika ga! Ik heb er heel erg veel zin in en nu komt het wel heel erg dichtbij.

Bij de vorige bijeenkomst hebben we veel dingen doorgesproken over wat er allemaal nodig is en wat we niet moeten vergeten. Verder hebben we de fundraising activiteiten van iedereen besproken en gekeken wat iedereen heeft opgehaald. Het totaalbedrag is €6.126,- euro! Daar zijn we heel erg blij mee, want nu kunnen we veel mensen daar in Zuid-Afrika gaan helpen.

Wij gaan onder andere naar de Safe-Hub AMANDLA in de grootste township van Capetown. Daar kunnen kinderen veilig voetballen en leren ze om met respect met elkaar om te gaan. In de township hebben zij namelijk regelmatig te maken met geweld en criminaliteit. In de Safe-Hub kunnen zij dit even vergeten en kunnen zij gewoon kind zijn. Voor deze Safe-Hub nemen wij verschillende dingen mee, zoals ballen, hesjes, fluitjes en tenues. Het doel waar het geld en onze spullen allemaal heengaan, vind ik heel erg mooi en fantastisch dat ik mensen zo kan helpen.

Voordat we gaan is er nog 1 bijeenkomst, daarin gaan we checken of we alles hebben. Alle spullen die we meenemen (zoals tenues en babykleding) worden verdeeld over alle koffers, zodat de kilo's goed verdeeld worden over de groep. Ook krijgen wij voor elke buddy een tasje met spullen erin voor hen.

Over de buddy's gesproken, de koppels zijn allemaal bekend! Iedereen heeft een buddy toegewezen gekregen, met een telefoonnummer erbij, waardoor we al contact kunnen maken. Mijn buddy heet Lekeisha en ik heb al ongeveer een week contact met haar. Het is heel erg leuk om meer te weten te komen over haar en meer te leren over een andere cultuur. Als ik daar ben ga ik met haar mee naar school en één dag ga ik met haar mee naar huis. Het contact is nu al heel erg leuk dus ik zie er heel erg naar uit om haar in het echt te ontmoeten!

Nu is het dus nog maar eventjes wachten, maar de tijd vliegt!
Groetjes Iris

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Bemmel

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

01 Februari 2019

Nog maar 3 weken!

15 December 2018

Kerstpakketten

27 November 2018

Bijeenkomsten

21 September 2018

Mijn frundraising

16 Augustus 2018

Voorstudie Zuid-Afrika
Iris

Hallo, Ik ben Iris braam, 14 jaar oud en zit nu in het vierde jaar van het vwo op Obc Bemmel. Dit jaar ben ik een van de leerlingen die mee mag naar Zuid-Afrika!

Actief sinds 08 Aug. 2018
Verslag gelezen: 619
Totaal aantal bezoekers 2856

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: