Kerstpakketten - Reisverslag uit Bemmel, Nederland van Iris Braam - WaarBenJij.nu Kerstpakketten - Reisverslag uit Bemmel, Nederland van Iris Braam - WaarBenJij.nu

Kerstpakketten

Door: Iris Braam

Blijf op de hoogte en volg Iris

15 December 2018 | Nederland, Bemmel

Hey,
het is natuurlijk alweer bijna kerst en ook al is het in Zuid-Afrika nu lente, vieren ze daar ook kerst. Op dit moment is het daar rond de 30 graden Celsius, dat is wel een verschil met hier!!

Om meer geld op te halen heb ik samen met Rosa Buys en Linda Bouwens een tweede fundraising activiteit gedaan. Wij zijn sponsoren gaan zoeken in de omgeving van Bemmel en hebben met verschillende producten een kerstpakket samengesteld. Vorig weekend hebben we deze pakketten gevuld en ingepakt, eind deze week zijn de laatste producten binnengekomen. Op dit moment ben ik heel druk bezig om alles te verkopen en het gaat heel goed! In totaal zijn er 30 pakketten gemaakt en alles wat erin zit is gesponsord, dus het hele bedrag gaat naar Zuid-Afrika.

Het bedrag dat de hele groep ophaalt met de fundraising activiteiten, gaat onder andere naar de Emil-Weder school. Met het geld wordt bijvoorbeeld een speelplaats gerepareerd, zodat kinderen veilig kunnen spelen. Op die school gaan wij ook nog lesjes geven aan leerlingen over een onderwerp dat met Nederland te maken heeft. Ook gaat een deel naar de save-hub, die staat in een Township. Vrouwen (maar vooral meisjes) kunnen daar in een veilige omgeving zijn en ze kunnen ook sporten.

Groetjes, Iris

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Bemmel

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

01 Februari 2019

Nog maar 3 weken!

15 December 2018

Kerstpakketten

27 November 2018

Bijeenkomsten

21 September 2018

Mijn frundraising

16 Augustus 2018

Voorstudie Zuid-Afrika
Iris

Hallo, Ik ben Iris braam, 14 jaar oud en zit nu in het vierde jaar van het vwo op Obc Bemmel. Dit jaar ben ik een van de leerlingen die mee mag naar Zuid-Afrika!

Actief sinds 08 Aug. 2018
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 2857

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: